tirsdag 8. september 2009

Babyvotter og bleiekake

Kom inn på sida til Elisabeth for ei ukes tid siden, -og da hadde ho strikka disse vottene. Jeg hadde et par nøster alpakkagarn fra drops liggende, -så da måtte jeg forsøke.

Nå har jeg strikket tre par, og det fjerde er på pinnene.

De strikkes i dobbelt garn, og det går akkurat to par på et nøste.

Garnstudio sin oppskrift på babyvotter.





Det første paret er allerede gitt bort, og kan sees til høyre på denne bleiekaka. Min første bleiekake, og jeg er ganske fornøyd. Inne i kaka ligger teppet fra forrige innlegg (en flik av dette stikker ut og erstatter noen bleier i 2.etasjen).


6 kommentarer:

  1. Så bra at du ble inspirert av vottene! Kjempefin bleiekake. Jeg har aldri laget en slik, men det ser morsomt ut :)

    SvarSlett
  2. DET var jammen en morsom måte å gi bort en barselgave på! Takk for tipset! Nydelige votter og teppe, flott blogg du har! Glad jeg oppdaga deg! Scroller videre nedover bloggen din nå og super i meg inspirasjon... (o:

    SvarSlett
  3. Så masse fint du lager.

    For å få ca lik farge på bodyen tok jeg vekk en del av garnet, jeg tok vekk så mye at jeg var ca der jeg ver når jeg begynnte på den første siden. Ganske lett med det garnet, forde det er fargeskift man bare kan ta løst av.

    SvarSlett
  4. Ossen bleie kake er det du har laga... hva er den laget av... blei veldig nysjerrig siden jeg ikke har sett sånn før...
    Er det tøybleier eller engangsbleier.. ?

    SvarSlett
  5. Her har jeg brukt engangsbleier. kan sikkert bytte ut med tøybleier også, hadde en eller to slike kluter i stedet for ei bleie et sted. Selv om jeg kun hadde det ytre laget med bleier(ligger et teppe jeg har hekla inne i kjernen på kaka) så gikk det med nesten 80 bleier, og så mange tøybleier trenger vel ingen(man kan jo lage ei mindre kake, da;)).
    fant ideen på nettet selv, hvis du googler bleiekake finer du mange flotte varianter!

    SvarSlett

Heia, legg gjerne igjen noen ord, det er kjekt;)